En kundtillströmningsanalys levererar insikter om vilka kanaler ens nya kunder använder för att hitta er. Genom att dokumentera och analysera vilka kanaler som används så kan man också börja agera därefter. Kanske får man ett stort tillflöde från ett håll man inte räknade med, eller så är det på andra hållet att man får ett litet inflöde från en kanal man trodde skulle generera mer kunder. I båda scenarion är det intressant att se över sin resursfördelning och framtida strategi när det gäller att nå & få nya kunder.
I detta paket så får man systemstöd för att märka upp sina kunder med vilken kanal de använda för att hitta er. Produkten levereras med ett fördefinierat antal kanalkoder (såsom referens, mässa & utskick). Man kan enkelt lägga till, ta bort eller ändra bland sina kanalkoder. Därefter sammanställs underlaget i en färdig Power BI rapport som levereras tillsammans med systemstödet. I rapporten går det att analysera er kundtillströmning över era kanalkoder, datum och valfria kundgrupperingar. Utöver antalet kunder i respektive kanal så kan man även följa upp enklare försäljningsstatistik för att se vad de olika kanalerna genererar i försäljning.
För att komma igång så behöver man ha konsultstudiomodulen och ODBC-modulen. Kontakta oss så berättar vi mer!
Denna webbplats använder cookies för att vi ska kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen.