/

/

Inköpsstatistik

Inköpsstatistik

Varför inköpsstatistik?

Vår inköpsstatistik i Power BI erbjuder en pålitlig grund för inköpsavdelningar att bygga sin uppföljning på. Det är ett användarvänligt verktyg som underlättar analysen och gör det enkelt att dra slutsatser för att vidareutveckla inköpshanteringen. När alla i organisationen har en gemensam förståelse för de nyckeltal som är viktigast blir det enklare att uppnå de gemensamma målen.

Vad kan man hitta i rapporten?

Rapporten utgår ifrån era inköpsrader vilket innebär att man enkelt kan följa upp sina nyckeltal på artikelnivå. Nyckeltal som levereras med rapporten är bl.a antal inköp, genomsnittligt inköpsvärde, rabatterat belopp, genomsnittligt antal inköpsrader & inköpslivslängd. Nyckeltalen går att jämföra över tid mot valt jämförelseår.

Hur kommer man igång?

För att kunna köra denna rapport så behöver man en inköpsmodulen i Pyramid samt ODBC-modulen. Kontakta oss så berättar vi mer.

Ta kontakt